Preventinmedel...

Verkar inte vara min starka sida att reagera på. Känns som jag har provat det mesta, utan åldersgräns då vill säga. Har provat sort efter sort när det gäller p-piller, bland annat Trionetta 28, Neovletta, Neovletta 28, Cerazette och p-stav. Men inget tycks bita på mig. P-staven hade jag i ca ett år, men hade småblödningar under stort sätt hela tiden med den i armen. P-pillerna har hjälpt från och till, men slutar med att ensen kommer då den minst ska, och stannar längre än en vecka ( mycket längre än en vecka )
Just nu äter jag Trionetta 28, och dom var min räddning i början när jag börja äta dom. Jag var fullkomligt nöjd. Men såklart, dom sluta ge verkan, och mensen kom från och till. Som vanligt. för skoja skull när jag äntligen blev mensfri skrev jag upp för varje dag jag inte hade mens. 11 dagar. Sen på det igen. & nu får det vara nog. Antingen ger jag fan i preventinmedel, ( vilket jag inte kan. Riskerar inte att bli gravid ) eller ger jag p-staven en chans till. Det ska ju även finnas spiral och p-spruta. Men vad min barnmorska sa till mig så måste man fått missfall eller gjort aort för att få använda spiral, i annat fall vara över 18 för både spiral och p-spruta. Det tar på krafterna att ha blödning så ofta.Blir gnällig,hängig och allmänt trött. Stackars min omgivning.

 
 

nog om det.

Precis kommit hem igen efter en joggingrunda. Har varit rätt slapp med att röra på mig dom senaste dagarna. & de ska det bli ändring på. Ta nya tag och börja ta träningen på allvar. Äter rätt åtminstone, men det hjälper inte, måste få motionen oxå. Annars kan jag stå med samma siffra på vågen och stampa. Skärpning nu Marinah. Inte långt ifrån målet, så nu jävlar. Go girl go!
Sitter just nu och lyssnar på Panda Da Panda - Speciell där dom som sagt sjunger "du är speciell". Min fina kusin står bredvid mig och sjunger, "du är speciell". Han är speciell ♥

Känner att jag börjar få brist på fantasi om vad jag ska skriva om.
Om vi lägger fram det såhär, vad vill ni läsa om, vad underhåller er? Annars blir det uppehåll på bloggen, och det vill ni väl inte? ;)
Släng in förslag på en kommentar.
puss


Kommentarer
Postat av: Nickie

jag har själv dom trionetta 28, Och dom funkar för mig.. men de tråkiga är att jag kan nog inte hoppa över mensen ? ;/ För hoppar jag över den så får jag ändå den, men jag trivs bättre med dom är Cilest som jag hade från början, gick upp 8-10 kg av cilest.. :/ Men nu har jag gått ner :D wiie

&&& du får verkligen INTE sluta blogga ! ;o

så tänk inte tanken, då har jag inget att läsa ju:(

hihi,

har inte läst din blogg på ett tag, men har inte suttit vid datan så därför jag inte läst, men NUUU läser jag ! :D hihi.

puss ! <3

2011-08-03 @ 12:15:21
Postat av: Marinah

AAAAAAH. Nickie du är så jävla awsome!

Har ente mkt att skriva om, så tycker hela bloggen börjar bli enformig ju :(

ily.

2011-08-09 @ 15:56:50
URL: http://diebythegun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0