min reaktion när jag ser mig själv i spegeln .

Höll ju på med ett tag dag för dag inlägg. Satt och bläddra igenom bloggen och kom på mig själv att jag faktiskt helt och hållet har glömt av den men så hittade jag min reaktion när jag ser mig själv i spegeln som en av dagarnas inlägg skulle handlat om. Och tänkte att den kan kanske passa nu som lite fördriv innan jag stänger ner.
Det är ju dock ingen positiv känsla att se min egen spegelbild. Det kunde varit så mycket att ändra på för att jag skulle bli nöjd. Min reaktion är typ SLÅ SÖNDER SPEGELJÄVLEN! Som så många tjejer säkert varit med om, man står framför spegeln, fixar sig, ta lite smink, platta håret, för att just känna sig lite sötare än vanligt. Kommer ut bland annat folk och tänker sedan att tiden framför spegeln inte var till något resultat. Man känner att man inte duger, vill bara springa och gömma sig på första bästa ställe. Man tycker att man ser något sådär bra ut när man står där framför spegeln i sin ensamhet. Tänker att det här får duga. Men gämnför sig sedan med de andra tjejerna i ens närhet. Eller kanske bara jag som känner så? Eller har jag fel?


"Du är inte trasig, du behöver inte fixas
Låt dom inte lura dig att tro din klocka tickar
Nej dom vill få ditt självförtroende att svikta
Så du ska ge dom pengar för att klippa och klistra
Vägen till lycka kommer aldrig vara sicksack
Man hittar mera fel och börjar sjunka som en kvicksand
Så när dom säger vi ska titta
och härma våra förebilder svarar jag dom vilka
Jag ser inga på TV och jag ser inga i riksdan'
Dom säljer livet så det är inte dit vi siktar
Så vi slutar aldrig bränna upp deras artiklar
Med människan ska man aldrig mixtra"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0