P-stav vs p-piller ?

Kom precis att tänka på en diskussion som jag och mamma hade när jag var uppe i Billesholm. En diskussion om preventivmedel och p-stav för att vara exakt. För tillfället har jag p-stav ( starka tankar på att plocka ut den pga blödning mest hela tiden ) och i diskussionen kom vi å prata om hur säkra dom är. Komiskt nog måste min vara 110% säker, för att eftersom jag inte har sex under tiden jag har blödning så finns det ju ingen chans i världen att jag kan få unge iheller. Rätt smidigt. Som jag skrev tidigare, har jag funderingar på att ta ut den. Men.. Barnmorskan sa till mig att ha tålamod. TÅLAMOD!? Det är den brist jag har, vad fan är tålamod? Går det att äta liksom? Vilken tjej här i världen vill gå runt med blödning/PMS i 3-5 månader? Jag hinner för böveln bli oskuld på nytt. Kanske ska satsa på det här med nunna? Funderar på att ta tillbaka mina p-piller. Men jag är ju så slarvig med att komma ihåg dom, och då om något kan jag ju bli med unge? Äsch skit samma. Får se hur jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0