Hemlängtan?

Det brukar alltid, eller oftast vara hyfsat med uppdateringen här på bloggen när jag är i Billesholm, eftersom det är ett perfekt tidsfördriv. Men denna gången känner jag att det är tvärt om. Känns nästan mer som jag tar avstånd från att gå in här och skriva, & det beror väl på att jag har så mycket just nu, att jag inte ska skriva för mycket här, eller avslöja ett och annat. Men lite uppdatering för omväxlings skull skadar inte.
Mamma har precis nästan åkt till jobb, kvar hemma är jag och mormor. & vad hittar vi på? Samma som vanligt. Kollar på tv och spenderar några sekunder här inne. Fast just nu är hon ute med hunden, kanske lite därför jag tog mig frihet här inne? Får ju trots allt inte glömma att vara social med henne nu när jag väl är i Billesholm.
Känner en viss hemlängtan. Men hemlängtan efter vad? Inte hem till åkershus i Staffanstorp. Tror det är något med internatet/skolan som jag längtar efter. Längtar efter vardagarna, internattiden, folket, mitt rum, min egna tv, min egna data. Börjar bli enformigt här uppe nu ( i Billesholm ). Dagarna ser för det mesta lika dana ut. Vill ha lite veriation.
Just nu vill jag till Staffanstorp. Jag vill spendera tid med mina vänner, kusinerna och syster. Pratade precis med syster i telefon. Och dom verka ha kul uppe hos kusinen med att titta på film. Lät en massa skratt i bakgrunden. JAG VILL MED SKRATTA! JAG VILL MED HA SÄLLSKAP! Någon som vill rädda mig? Hämta mig och köra mig dit? Nä tänkte väl det.

Nu ska jag koka mig lite te.
Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0