Ansvarsfull(?!)

Kollade precis staistiken. Och deprimerande när den sjunker. Men efter enu et inlägg igen höjs den ;)
Tihi fick veta att ennu fler av mina vänner följer bloggen, även på sina mobiler. Lycklig Marinah, tack vare er.♥

Kom hem ifrån Staffanstorp idag till Billesholm. Varit där nere ett par dagar, för att hälsa på Jennie, och resten som bor i lägenheten, och då menar jag att där är två inneboende. (en snyltare som bor och lever gratis. fyfan).
Åt frukost och hade Far&döttrar tid med pappa i lördags. Började med att vi åt frukost uppe hos papi. Sedan på kvällen kom papi och Eva på besök i lägenheten. Sån familjetid får man inte nog av.♥
Träffade de gamla vanliga vännerna, vilket blev uppskattad tid, som vanligt med dom bästa. Men träffade även en jätte saknade Andy-pandy som jag inte träffat på länge. & det var uppskattat. Blev det gamla vanliga (hihi) massa snackande och skratt. Går inte en gång utan att man skrattar i hans närvaro.
Har även haft bästa vän som övernattningsgäst två nätter under tiden jag var där. Jennie åkte ju till Malmö igår, för att sova hos Nathalie, så dom åkte till skolan gemensamt imorse. (andra har ju tur, och börjar inte förren den 22). Kom hem till Billesholm idag igen som sagt. Marie & Mamma kom ner till Staffanstorpför att hämta mig, och en massa saker. Bland annat fick jag upp min säng, tv-bänk och enu mer kläder. Nästa gång hoppas jag på soffan och furu-bänken. Haha..

Satt precis och prata med älskade Josefine i telefon när jag får ett sms av bäst vän där det står:
"Micke och jag skulle hämta Levins cigg som hon glömde hos er igår så när vi kom dit hade H en fest och L var där inne oxå <33
Så du vet. "
& på detta reagera jag starkt. Det är måndag, mitt i veckan, folk ska upp och jobba, och vi har en barnfamilj ovanför oss med en bebis.. & denna "H" är nu en av tjejerna som bor i lägenheten hos Jennie. Att passa på när ingen är hemma. Fyfan. & det ska vara att ta ansvar. Kallar inte jag det.
Blev även tjafs mellan H och mig igår pga attjag tog hem Levin till mig. (Levin är en kompis till mig, och en ovän till H ) Med det menade H på att inga ovänner till hon kommer in i lägenheten. För det har hon och Jennie bestämt. Men då har jag att säga;
1. När Jennie är hemma, har hon ansvar, och e inte hon där, men jag, så är ansvaret mitt.
 (
verkar glömma bort att det är MIN mamma som står på lägenheten)
2. Du kanske har lite till att säga till om när du visar ansvar
3. Du kan kalla det ditt hem den dagen du slutar snylta, bo gratis samt äta gratis.
4. I ens hem är man skriven.
jävla nolla. Sure. Min adress är i Billesholm, detta är mitt hem. Men min mammas hem är oavsätt vad mitt hem. Eller har jag fel?

Ne nu nog skrivit om det. Innan jag blir arg på riktigt och skriver saker jag sedan kommer ångra.
positiv läsning det lilla som är kvar, det är väl sånt ni gillar att läsa? ;)
Börjar som jag skrev åvan skolan på måndag. På Nilsholgersson i Skurup. Alex,Marcus, Steen & jag. Vårt gäng splittrades inte. We rock. Fick hem papprena idag om ansökan på tung trafik, fyllde i blanketterna, (de som skulle fyllas i) och väntar på tid från vårdcentralen i Skurup, så jag kan få läkarintyget i fyllt. Sedan in med papprena, och vips. Jag har örkortstillstånd på även tung trafik. Som jag skrivit i tidigare inlägg stod jag som reserv till Bygg&Anläggning , fick besked igår om att jag blev intagen, men tacka nej. Jag nöjer mig gott och väl med transport.




det blir mer och mer verkligt för varje dag det närmar sig för skolstart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0