kom tillbaka.

Jag vet inte vad jag ska tro. Du har sjunkit i mina ögon.
Enda sedan jag var liten, ja så gott som jag kan minnas så har jag hört orden "fly aldrig dina problem, ta tag i dom istället" och det har jag levt upp till. Så gott som jag kan åtminstone. Visst att ungdommar och barn flyr problem. Man orkar liksom inte ta tag i allt med en gång. Ibland blir det bara för mycket. Rätta mig om jag har fel.
Men en vuxen människa. En vuxen människa i mina ögon ska kunna ta tjuren vid hornen. Inte låta allt flyta iväg. Inte lämna sin telefon hemma, skita i att höra av sig, inte svara någon och låta alla gå med oro. Värst av allt, inte kunna ta konsikvenserna efter att ha gjort fel och stå för det!
Men det värsta är nog, från min synvinkel, att klanka ner på andra människor. Berätta vilka dåliga människor det finns som lämnar sina barn, låter DEM gå med oro och inte veta varken ut eller in. När du gör exakt samma sak själv.
Jag har fått ta hand om mig själv, redan som barn. I väldigt tidig ålder fick jag vara hemma ensam, natt som dag. Fick laga mat till mig, tvätta mina kläder osv. Inget jag idag tycker är en big deal, tvärtom. Något jag uppskattar. Jag kan ta hand om mig själv, på ett bra sätt så att jag mår bra. Jag har ordentligt folk vid min sida som backar upp mig. OM det nu skulle behövas. Vilket inte händer ofta. Eftersom jag står för vad jag gjort inte lyssnar på andra hitan och ditan.
Att du som vuxen, tar parti är oxå fel. I mina ögon jallafall. Att låta en som inte ens är vårat kött och blod komma emellan, ta före och så vidare. Snälla, hur tänker du? Berätta så blir det lättare att förstå.
& dessutom gå och plocka pengar ifrån mitt konto!? FRÅN MINA EGNA PENGAR SOM JAG SKA HA!? what the fuck!
Jag trodde att det var du som påstod att ärlighet vara längst. Men även det var tomma ord. Hur mycket har varit sanning som kommit ur din mun egentligen? Jag känner inte igen denna sida av dig? Kom tillbaka, bli dig själv. Jag saknar dig. Detta är inte du, och det har aldrig varit du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0