Slapp pencilinen.

Såja. Idag, som jag skrev igår fick jag ringa till vårdcentralen. Ringde direkt klockan åtta, och kom först i telefonkön. Vilket aldrig hart hänt tidigare. Fick tid 08.40 för undesökning. klädde på mig, ringde och sjukanmälde mig och sedan prommenerade jag ner. Kom dit och skulle änmäla mig, och samtidigt då listade jag mig på Skurups vårdcentral. Tidigare var jag listad i Staffanstorp, men iomed att jag bor på internat och därmed besöker denna vårdcentral oftare så känns det lönare att vara listad här, dessutom blir det billigare besök. 160 kr istället för 220 kr.
Slapp dessutom sitta och vänta enda tills 08.40, blev inkallad redan 08.30. Här har dom flyt!
Fick en jätte trevlig läkare som undersökte mig. Och efter att han tittat o örat på mig, la han ner instrumenten tittade på mig och sa " jag förstår inte att du kunnat gå med detta så länge. Det måste göra fruktansvärt ont!". Ont? Det är bara förnamnet, vakande inatt vid 02 av att jag trodde att örat skulle ramla av. Satan vilken smärta! Jag hade inflammation i hörselgången, infektion på samma ställe och virus i mellanörat. Inte konstigt att jag har haft ont!
Fick utskrivet örondroppar. Dock slapp jag pencilinen. TACK FÖR DET!
Efter att undersökningen var klar gick jag ner till apoteket. Träffade två klasskamrater på vägen som fick följa med mig. Sällskap är alltid bäst. Hämtade ut mina örondroppar och gick upp till skolan igen efter det. Tänkte att jag kunde vara med på lektionerna efter det, men mitt öra ville inte. Smärtan kom tillbaka så jag gick till rummet och la mig vid 11 tiden. Sov från ca 11,30 till 16,30. Snacka om att jag var trött! Men det behövdes.
Missade maten, men som tur är tog M matlåda till mig. Och som tack så tvättar jag hans varselkläder ;)
Måste ju se skapliga ut tills på lördag då öppethus är. Och på tal om det! Vi har fått reda på våra uppgifter.
Sitta och ha körkortsteori halva tiden, och resten av halva tiden gå ute och visa runt. Great.
 
Nu har jag fixat städningen igen. Kommit på att jag inte är bra på att hålla rent. Städa igår, städat idag. Tvätta igår, tvättar åter igen idag med! Vilken hemmafru det kan bli av mig. HAH!
Alldeless strax hoppa in i duschen sedan på med myskläder. Idag ska jag ha myskväll. Bara sitta inne och ha det mys. Orkar inte med en massa stimm idag känner jag. Åtminstone inte nu. Får se hur kvällen slutar :)
 
puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0