Mitt nya jag.

Satt för två timmar sedan och vela mellan att ut och jogga en runda, eller träna på Kinect.
Satte igång xbox:et , tände tvn och skulle sätta i träningsprogramet, men så klart hittade jag det inte Leta över allt, men dock helt borta. Tog på mig mjukis och en sleden T-shirt, tog med mig Felicia ut, hon åkte på ruller och jag tog min jogging tur istället för Kinect. Trevligt med lite sällskap på rundan. Sprang klart, kom hem, och lyfte på en tröja som låg på tvn, och gissa vad som låg där under?! (& jag som letade över allt, tyckte jag!)
Satte ingång träningsprogramet, träna en halvtimme, sedan lite yoga och andningsövningar på det. Känner mig jätte stolt.
Hade detta varit för ett ar år sedan, hade jag aldrig orkat ta mig utanför dörren för att ta en joggingtur. Däremot hade jag satt mig på varenda sten jag såg, och tagit en rökpaus. Att jag äntligen,efter så lång tid verkligen tar tag i detta gör mig själv stolt. På bara några veckor har jag gått ner x antal kilo. Kan säga så mycket som att, som mest, på mina 16 år har jag vägt 85 Kg ! & det tycker jag är otroligt mycket. Att gämnföra med 85 kg, mot vad jag väger nu, ger mig mer motivation. Dock är min mål-vikt 65 kg, och verkligen inte lång väg dit. Go Marinah, Go. Denna gången ska jag nå mitt mål, utan ett ge upp. Står jag stilla i vikt ett par dagar, är det bara att kämpa på. Inte ge upp som alla andra gånger. Denna gången tror jag på mig själv. & tack till dom som hejar på mig, och tror på mig. Glädjer så mycket. ♥

Barnen sitter och myser med mamma i soffan, och äter fläsk svål, medans jag skriver av mig här inne på bloggen. Staffanstorp en runda till i morgon. Så mamma väcker mig redan klockan 07.00, så jag hinner jogga en runda imorgon bitti, hinna duscha och göra mig i ordning tills vi åker, runt 09.00 . Skulle nog ta med släpet oxå i morgon när vi kör, så att jag får upp mina möbler hit till Billesholm någongåg.
Som sagt, köpte tv idag, men dock är den inte redo att titta på än. Ingen dekod(stavning?!) och något annat, om det var en sladd som måste dras först? Något i den stilen. Är inte så insatt på den biten, så det får morbror Tony och Moster Marie sköta. Hihi ♥

Nu ska jag oxå sätta mig i soffan och mysa innan barnen, och även jag och mamma går och lägger oss. Lite kvalitéts tid får man aldrig nog av.
Massa kärlek till alla som läser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0