Olyckan.

En perfekt morgon till ett dåligt slut. Brukar det inte vara tvärtom i sagorna?
Morgondagen igår har jag redan skrivit om. Men sen blev det ingen direkt uppdatering, och det är lite svårt att fixa det ifrån sjukhuset.
Vi satt på Pizzastugan i Staffanstorp. Det var jag, Lundgren, Alex Poffe och Jasse. Efter att jag och Lundgren krängt varsen pizza, (äckligaste pizzan i staffanstorp ) bestämde vi oss för att ta en åktur i Poffes nya bil. Sagt och gjort. Unga och dumma hela bunten. Körde först runder i Staffanstorp, ut mot Kyrkheddinge och vidare mot Kungsmarken. Där vi inte kom så långt. I alldeles för hög hastighet kör vi av vägen. Ner i diket. Ett dike som var nedanför marken, så bilen bokstavligt talat flög ut, ställde sig med förarsidan nedåt, men slog tillbaka sedan. En singelolycka med full bil.
Ingen fick som tur var större skador men stackars bil!
Den var inte så väldigt skadad, men den var ny för Poffe :/ 
Jag fick tryck över sidan när jag andades, ont i huvudet. Antagligen av chocken, och dels för att mitt huvud åkte som en pingisboll fram och tillbaka innan bilen landade. Nacken ömmar idag utavhelvete. Men inget större allvar kan jag tro.
Mamma & Jasses mamma kom till plats efter att Poffes syster tog hand om mig. (tack så otroligt mycket♥)
In till sjukhuset med mig & Jasse, för undersökning. Men jag tycker inte om sjukhus eller miljön där. Så jag ville hem såå fort som möjligt, och dels för att jag inte orkade ligga och vänta på doktorn hur länge som helst. De har ju inte de bästa sängarna i heller direkt.

allt kan gå så otroligt snabbt under bara ett ögonblick. Det är nästan hemskt att tänka på det kan jag tycka.
& jag märkte vilka som verkligen brydde sig igår. Vänner som familj. Nu vet jag var alla står. & Inte står för den delen oxå.


Kommentarer
Postat av: Roger

Hej hopp.

Det var mycket bra skrivet.

Hoppas att allt går till det bättre.

Jag & Stina (Poffes syster) tänker på er.

Är det något så hör gärna av dig/er till Stina (Poffes syster)

2011-02-14 @ 20:02:52
Postat av: Marinah

Tack så mycket. Allt är på bättringsvägen vilket är positivt. Otroligt tacksam för att ni fortfarande finns kvar och ställer upp. Det är guld värt om inte mer. Så glad för det. Hälsa även till Stina & tacka enu en gång.

2011-02-14 @ 20:39:40
Postat av: Marie

Unga å dumma har vi väl alla varit mer eller mindre. Bara en himla tur att allt gick så bra som det gjorde.Vi gick med hjärtat i halsgropen här hemma allihop tills vi fick höra att allt va ok. Du vet att du kan höra av dig när som helst dygnet runt gumman. Puss å kraaaam

2011-02-14 @ 22:07:41
Postat av: Marinah

Tack Marie.

Går inte att förklara me ord vad ni betyder.

älskarer!

2011-02-14 @ 22:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0