Frukost- jag blir bortskämd.

oj oj oj vad trött jag är!
Sitter just nu och räknar ut ersättningen jag ska ha ifrån skolan när denna praktikperiod är klar. Har även fyllt i loggboken för en gångs skull vilket jag missade att göra under förra perioden. Börjar ta saker och ting lite mer allvarligt nu. Alltid ett litet framsteg.
Då var denna måndag slut. Eller snart så. Klockan ringde 05 imorse och jag kom upp efter mycket om och men, efter lite sömnprat osv. Gjorde mig iordning, klädde på mig, packa väskan och tog min termos med kaffe och gick ner till Ica där min handledare skulle hämta upp mig 06. Som pricken över i:et med -9 grader ute så ringer han och säger att han försovit sig och kommer 30 minuter senare än vad vi bestämt. Men till sist kom han, och praktikdagen började. Kommer ner på åkeriet och såklart var det inte nog med att jag fick stå och frysa utanför Ica innan han kom, utan nycklarna till lastbilen var väck. Men även där efter mycket om och men så fick vi tag i nnycklarna och vi rulla iväg mot de olika stoppen som vänta på oss. Snabbt gick det inte. För det tillät inte vädret. Ishalka och snö är det väder vi haft idag! Jag blev bjuden på frukost idag igen. Detta börjar jag bli ganska bortskämd med. Vilket kanonställe jag kommit till ;) Vi stanna bland annat på ett ställe i Höganäs, ett bageri, och det gäller att man har charmen påslagen. För vi blev bjuda på vars två nybakta kanelbullar!
 
Min chaufför är som han är. Eller de flesta chaufförer är nog lika i det fallet. Kanske för att de är karlar. Väldigt frispråkiga. Nästan lite skrämmande mycket. Fick höra gång på gång hur han prata om mig i telefon med sina andra åkarkompisar. Grova i munnen är de ! Han berätta hur snygg jag var, vilket inte är så tråkigt att höra. Men när han börjar berätta att han vill mysa med mig i sängen för sina kompisar när jag sitter bredvid? Hallå.. Tänk. Obehag steg. Är alla killar så frispråkiga? Vad är det för branch jag gett mig in i? ;p
Gäller att stå på sig, och stänga öronen för en hel del. Eller ha käften med sig. Men det har jag inte haft problem med tidigare. Kanske dax att plocka fram det igen?
 
Nej nu börjar klockan ticka iväg. Avslutar med en snygg bild på mig ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0