som ett slag i magen!

Fick ta ledigt ifrån praktiken idag för att jag hade ett möte inbokat idag med socialen angående ansökan om lägenhet. I mötet deltog jag, mamma och Kerstin. och då den här socialtanten. Hade en liten förhoppning om att det äntligen skulle ordna sig för mig. Men icke. Jag fick beskedet om att det blev avslag om min ansökan. Jag blev inte beviljad en lägenhet. Och det var som ett slag i magen. Åter igen så står jag på ruta ett. Åter igen har jag klumpen i magen varje helg i sökande om sovplats. Fick läsa igenom min rapport om åren som gott. Och tårarna bara rann. När jag läser om mitt liv i ord förstår jag vad jag egentligen gått igenom. Jag har hållt mig stark nu så länge, och ska kämpa vidare. Deras nedslag ska inte få vika mig. Nu händer andra saker istället. Imorgon kör jag och Kerstin igång om överklagan, stämning osv. Det får inte gå till såhär . Och något jävla härbärge sätter jag mig inte på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0