Första praktikdagen.

Första dagen på praktiken idag är nu avklarad. Igårkväll ställde jag klockan på 04.00 för att ha gott om tid med att göra mig i ordning. Så igårkväll blev en tidig kväll, och jag hamnade i bingen redan 19.30. Men inte fan kunde jag somna för det! Efter många om och men så gick det. Och jag vaknade pigg och vaken 03.59. Vilken tajming ;)
Gick ur sängen snabbare än kvickt. Behövde inte ens några minuter till att dra mig. Jag kan om jag vill! Upp och koka en kanna kaffe, gick ut och tog morgonblosset och sedan lite frukost i lugn och ro. Plocka fram arbetskläderna och alla pappren som skulle med, packa ner fika som jag haft under dagen och jag var lagom färdig till 04.55 då jag prommenera ner till Ica där min åkare hämta upp mig. Och så var praktikdagen igång. Började redan 05.30 och dagen sluta inte förren ca 16.30. Lång dag vill jag säga. Och det är inte denna tös van vid. Lagom trött när jag kom hem. Under dagen har jag fått köra truck, på olika ställen där vi lasta och lossa. Kan säga så mycket som att jag är mer nöjd med denna praktikplats än min förra. Denna är rena drömmen, jag slipper stå med händerna i fickan och kolla på när de andra arbetar. Personalen är gud snälla, och mina två handledare är helt underbara. Jag har verkligen kommit till ett bra ställe ♥
Min snälla praktikledare som jag åkte med idag körde mig till Ica igen då arbetsdagen var slut. (han tycker att det är för långt att gå då han tycker synd om mig. Så söt!) Där träffa jag kusinerna och slapp därav gå hem själv ifrån byn. Kom hem, och när jag kommer in så står det dukat på bordet, maten är färdig, och kaffet redo och nybryggt i en termos. Jag har det så jävla bra! & Jag har världens bästa extramamma, helt utan tvekan. Fick ätit och fick i mig en kopp kaffe och massa pratande om hur dagen varit. Hoppade strax efter in i duschen, och blev som en ny människa.
 
Såhär snygg var jag på en utav arbetsplatserna ;)
Kände mig väldigt attraktiv må jag säga. HAH! Kravet på Skånemejeriet var överdrivet. Min åsikt. Till och med förbjudet att ha nagellack. Hm. Man fick inte tugga tuggummi, inte ha en snus i munnen, var tvungen att ha skoskydd. Det är ett förbannat lager. Skärp er!
Fast jag får erkänna att det känns lite skumt att inte vara i skolan. Aldra helst på internatet. Lite småjjobbigt nu när det blivit en vana. Men jag överlever på denna braiga praktikplats!
 
Nog om det. Idag är det den 19. & det innebär att jag och min fina kärlek har tio månader. TIO månader! Tiden går fort när man har roligt säger dom. Och ja, jag instämmer. Dessa tio månaderna har sprungit förbi. Och jag är så fruktansvärt lycklig. Det går inte att beskriva med ord. Jag har inte riktigt insett eller förstått att jag har haft den turen att få honom. Jag av alla tjejer. Jag menar.. Han är så jävla bäst. Helt underbar människa, och han får mig alltid att le. Han får mig att känna mig som en prinsessa i hans närhet. Han borde som jag sagt tidigare ha pris för att vara världens bästa pojkvän. Och ett pris för att han står ut med mig. Jag menar, hade jag själv varit karr, så hade jag aldrig stått ut med en tös som mig. Jag kan ge han skit, han får stå ut med mina dåliga dagar, endåstannar han kvar som den ängel han är. Han stöttar mig, han gör sitt bästa oavsett vad. Vi har tjafsat massa, men löser det lika snabbt igen. Jag älskar honom. Det är en sak som är säker. & det kommer jag alltid till att göra. Mitt längsta förhållande med världens finaste. Finaste personen på denna jord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0