Pengar, inte hela världen? Eller?

Sitter just för tillfället och tittar på Svenska Hollywood Fruar, inget jag i vanliga fall tittar på men råka höra en kvinna i programmet säga "man kan inte leva utan mycket pengar och en man". Och jag reagera direkt! Klart man kan!
Jag har växt upp i en familj, eller är i en familj med rätt låg ekonomi. Vi är inte fattiga, men långt ifrån rika. Och mamma har inte alltid haft en man vid sin sida. Hon lever endå, hon försörjer sig själv, mig och min syster i den mån hon kan. Hon går upp på morgonen och jobbar, hon får lön och har alltid mat på bordet. Vi är lyckliga trots halv kass ekonomi. Vi har haft tak över huvudet som barn, vi har haft mat på bordet, vissa dagar bättre mat, andra dagar lite mat av billigare kvalité. Men vi har alltid fått mängder av kärlek. Och det är väl det som är huvudsaken? Att man har massa kärlek inom familjen? Det är inte pengar som gör en människa lycklig. Inte i min värld jallafall. Skulle vilja se dom rika svinen leva i en såkallad standard familj, hade som klarat det? Blir otroligt arg och irriterad på människor som tror att pengar är allt. Hoppas ni en dag blir av med varenda krona ni äger! Jag är lycklig utan en stor ekonomi. Och det kommer jag att förbli. Oavsett hur andra värderar !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0