fifääään vad jag ska ha det bra

Vaknade för en stund sedan, och tanken slog mig att jag måste ändra på mitt liv.
Bara sådär när jag vakna liksom. Gick upp, åt frukost och ringde mamma. Var tvungen att få beklaga mig lite. Mamma höll med om mina planer, inte bara hon. Utan hela min omgivning. Förutom en.
Men nu måste jag tänka på mig själv. Göra saker jag mår bra av, och inte styras utav en enda person längre. Det är dax att jag sätter ner foten. Jag är ingen kopplad hund som någon kan be gå fint längre. 
Jag menar, är det rätt att jag ska kasta bort en hel dag för att sitta och vänta på att en person ska höra av sig? Medans den personen ifråga kan göra vad som helst hur som helst. Såra och sen tro att allt är bra igen? Nej inte nu längre. Nu är det jag som gäller. Ingen annan. Jag ska sätta mig själv som förstahand, vänner & familj andra hand, och resten sist. 
Nog om det. Sitter just nu i soffan, iklädd mjukis & linne med datan i knät. Känner lukten av nybryggt kaffe, och lyssnar på Guardian Angel. Morgonen är bra. Fruktansvärt bra. Vad dagen har att erbjuda vet jag inte än. Men ska först och främst få i mig min dagliga dos av kaffe, sedan hoppa in i duschen innan jag börjar planera något annat. Hade planer på att åka till Perstorp, men ekonomin tillät det inte. Måste ringa praktikvärden med nu någon dag. Skulle gjort det igår, men sköt upp det. Typiskt mig ;) Får göra det sen. Eller imorgon, har i och för sig till fredag på mig . Praktiken denna period kommer jag att ha på Direkt Pall i Staffanstorp, nära och bra. Fan vad jag är bekväm av mig. HAH! 
Nej nu är kaffet färdigt, och jag ska ta mig en STOR KOPP! :)
pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0