spöklikt

Oförklarliga saker fortsätter att hända.
Här om dagen, gick jag och pappas fjälla ut för att röka. I vanlig ordning tog vi våra jackor och skor och gick ut och ställde oss utanför entrén. Av någon anledning så gräver dom en bit bort från entrén och vi gick dit för att kolla. Gick tillbaka mot porten och ser att ett rör med tabletter ligger på brunnen. E går dit och påstår att det var jävligt märkligt. Jag Fattar inget och frågar vad det var för tabletter. Och tydligen så var det hennes vitaminer, som hon hade ställt vid mikrovågsugnen där uppe i lägenheten. Vi bor på andra våningen och precis utanför vårt köksfönster på marken är den här brunnen. Hur har hennes tabletter kommit ifrån mig mikron o och ner dit. Vi kom fram till att alla fönster varit stängda och ingen har rört dom. Jag hade varit i skolan, inte varit hemma länge innan vi upptäckte detta och pappa varit på jobb. Och varför skulle E slänga ut sina egna vitaminer?
Och som idag. Jag hade precis kommit hem från grannen där jag varit och druckit kaffe. Kommer hem, låser upp dörren och möts av en lukt av brända popcorn. Det första som är skumt är att det inte lukta i trappan. Räcker med att någon lagar mat så luktar det direkt. Frågar pappa om han försökte poppa popcorn men det hade han inte. Vi har inte ens popcorn hemma! Men där emot hade han hört konstiga knäppande ljud ifrån köket. Kan det vara våra andar som ville ha popcorn och försökt visa det? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0